Redakce Auto.cz je v půlce ročního testování oblíbeného rumunského SUV Dacia Duster. V aktuálním článku redaktoři Dacii rozhodně nešetří! Vůz, který je k dostání i s tovární LPG zástavbou si nicméně zatím prý vede skvěle.
S Dusterem novináři zatím najeli asi 10 000 kilometrů. V aktuálním testu na Auto.cz se zaměřili především na prostor uvnitř vozu. Vůz má podle redakce možná nějaké ty mouchy, které ovšem nejsou zásadní. Samotné posezení je vepředu velmi příjemné a ani při dlouhých cestách nebudete trpět. Vzadu je místa dost a nemíříte-li zrovna na prostředním místě nonstop do Makarské, trpět také nebudete.
TIP: Dacia Duster s tovární přestavbou na LPG v novém videu Martina Vaculíka
Vozy na autoplyn zpravidla startují na benzín a na spalování LPG přejdou následně. Zatímco v létě auto na plyn přepíná po ujetí pár metrů, nyní v zimě se podle Auto.cz situace změnila. Trvá to klidně i pět kilometrů, než vůz přepne z benzinu na plyn. Teplo vyvíjené motorem totiž směřuje primárně do reduktoru, v němž se plyn odpařuje. Než se dostane i na topení, trvá to u Dacie o něco déle.
Více na webu Auto.cz: Dlouhodobý test Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Zaměřeno na prostor!
Čtěte také: V Česku loni přibylo přes 5000 vozidel na LPG. Tovární zástavby prodává hlavně Renault a Dacia