Existuje dost recenzí populárního SUV Dacia Duster. Ve verzi na LPG jsou ale k dostání i další modely této značky a portál Aktuálně.cz se nedávno zaměřil na test nové Dacie Sandero. Jízda na LPG při ceně 12,50 Kč/l vyjde na stejné peníze, jako kdyby benzinové Sandero jezdilo za méně než tři litry na sto.

Test Dacie Duster ve verzi na LPG
V Česku loni přibylo přes 5000 vozidel na LPG. Tovární zástavby prodává hlavně Renault a Dacia
Renesance LPG na českém trh automobilů

Jednoduché vstřikování MPI znamená menší účinnost než přímé vstřikování u konkurenčních motorů jako např. TSI. Na oplátku však Sandero slibuje méně servisních rizik a klidnější stáří, což typičtí uživatelé ocení jistě víc.

LPG vychází cenově tak, jako by Sandero jezdilo za 3 litry benzínu na 100 km

Testovaná verze na LPG tuto servisní nenáročnost kombinuje s hospodárným provozem. Spotřeba kolem sedmi až osmi litrů propan-butanu při ceně 12,50 Kč vyjde na stejné peníze, jako kdyby benzinové auto jezdilo za méně než tři litry na sto. Čtyřicetilitrová nádrž místo rezervy přitom vystačí asi na 550 km, takže ani nemusíte tankovat o moc častěji.

Příplatek za LPG se vyplatí

Přestavby na LPG běžně stojí kolem 30 000 Kč. Za Dacii s tovární LPG zástavbou si však připlatíte jen 15 000 Kč.

Více informací: První test nové Dacie Sandero. Skok o patro výš, kterému odpovídá i cena