I když do segmentu manipulační techniky proniká elektrifikace, firmy nadále oceňují rovněž vysokozdvižné vozíky na LPG, resp. čistý propan.

Firma musí při nákupu vysokozdvižného vozíku brát ohled na provoz, náročnost servisu, flexibilitu, délku nucených prostojů a samozřejmě na cenu. Mezi nejdůležitější kritéria patří i výběr vhodného pohonu. Vzhledem k ceně elektřiny se tak firmy v poslední době přiklánějí k osvědčenému pohonu na LPG.

V čem je pohon LPG atraktivní?

Na prvním místě je dle portálu TZB-info.cz pořizovací cena, která je přibližně o 10 % nižší než u dieselových vozíků. Dále odpadají starosti a náklady spojené s filtrem pevných částic. Úspora je nejen v penězích, ale i času potřebném na regeneraci filtru a související prostoje obsluhy.

Rychlé doplňování paliva

Senzory umí pohlídat stav plynu v tlakové lahvi a včas (s předstihem cca 10 až 15 minut) upozornit na potřebu výměny náplně. Využívat lze speciální rychloupínací ventil, a to bez použití nářadí. „Doplňování“ paliva je tak nejen velmi rychlé, ale také absolutně čisté. Pro srovnání u dieselového motoru je potřeba čerpací stanice, u elektropohonu se musí měnit nebo dlouze dobíjet baterie, nemluvě o její pozdější likvidaci a náhradě novou.

Kompozitní láhve

Namísto klasických ocelových láhví se dnes využívají na obsluhu příjemné kompozitní tlakové láhve, které jsou především výrazně lehčí i bezpečnější. Kompozit byl primárně vyvinut pro potřeby kosmického programu.

Více informací na webu TZB-info.cz: Vysokozdvižné vozíky na propan jsou „in“.