Známý motoristický novinář Martin Vaculík z nejčtenějšího motoristického časopisu Svět motorů a webu Auto.cz se tentokrát zaměřil na LPG. Do flotily dlouhodobě testovaných automobilů totiž redakce přidala oblíbený model Dacia Duster s továrním pohonem na LPG. Přečtěte si vše kolem pohonu aut na LPG a bioLPG.

TIP: Dacia Duster s tovární přestavbou na LPG v novém videu Martina Vaculíka

Proč neplatí, že oč je plyn levnější, o to s ním má auto větší spotřebu?

Aktuální článek Světa motorů se kromě jiného zabývá přepočty cenové výhodnosti LPG. Co se týče energie za vaši stokorunu, je LPG nejlevnější – dostanete celých 220 MJ. Ano, litr kapalného propan-butanu obsahuje méně energie než litr benzinu, protože váží jen 540 g proti 750 u benzinu. Jenže je dnes o tolik levnější, že by litr benzinu musel stát pouhých 14,55 Kč, aby za vaši stokorunu nabídl stejnou energii, tudíž stejný dojezd vozidla jako LPG. Rozhodně tak neplatí, že oč je plyn levnější, o to s ním má auto větší spotřebu.

Novinka v podobě bioLPG

Aktuálním tématem je též bioLPG, které pochází z obnovitelných zdrojů. Do Česka se prvních 15 tun dostalo v červenci, nyní je na moravských čerpacích stanicích společnosti Primagas k dispozici druhá dodávka. Pohonná hmota je chemicky zcela identická s klasickým fosilním LPG, proti němuž však snižuje uhlíkovou stopu o 83 procent.

Vše kolem pohonu aut na LPG a bioLPG

Více informací naleznete v časopsu Svět motorů 44/2020 nebo na webu Auto.cz: Vše kolem pohonu aut na LPG: Proč jej vzít na milost?