Absolutní zákaz parkování automobilů na LPG v podzemních garážích nebo parkovacích domech je častým omylem. Zákon tam vjezd LPG vozů výslovně nezakazuje, musí být však splněna instalace předepsaných čidel úniku plynu a nouzového odvětrávání. Aktuálně připravované projekty s parkováním vozidel na autoplyn počítají.

P+R Opatov

Kupříkladu Rada hl. m. Prahy schválila ke konci loňského roku výběr dodavatele veřejné zakázky na výstavbu záchytného parkoviště P+R Opatov. Plánovaná stavba vznikne v oblasti Opatova v Praze 11 při východní straně Chilské ulice. Nacházet se bude u výjezdu z dálnice D1, kudy přijíždí do hlavního města nejvíce aut z jihovýchodního směru, zároveň bude na objekt navazovat stanice metra Opatov i autobusové zastávky.

Parkovací dům je navržen jako čtyřpodlažní s polorampovým uspořádáním vnitřních ramp, které vykazuje nejnižší prostorové nároky. Parkovacích stání pro vozidla vznikne celkem 495, zároveň je zde navrženo 10 míst pro osoby těžce pohybově postižené a 43 stání, kde je možné parkovat s vozem na CNG nebo LPG.

Akademické náměstí v Brně

Brněnští radní loni na podzim rovněž vybrali zhotovitele zakázky na parkovací dům, venkovní parkoviště, vodní prvek a úpravu parkové plochy v lokalitě nevyhovujícího parkoviště u výškových budov v Šumavské ulici. Nové Akademické náměstí zde nabídne celkem 613 parkovacích míst.

Parkovací dům je navržený jako železobetonová monolitická stavba. Architektonicky to budou čtyři prolínající se kvádry. Vozidla na plyn budou parkovat na střeše, kde pro ně bude určeno 42 míst. Na zbytku střechy bude tráva.

Parkovací dům Rožberk v Hradci Králové

Hradec Králové zase připravuje výstavbu nového parkovacího domu Rožberk. Stát bude v místě stávajícího parkoviště u polikliniky na Slezském Předměstí a poskytne až 284 parkovacích míst ve třech podlažích. Místa na střeše budou upravena pro větší rodinné vozy a také pro 30 LPG automobilů.