Loňské extrémní ceny benzínu a nafty ještě podpořily doslova renesanci LPG pohonu vozidel. Nabídka nových vozů je omezená. Není tak divu, že lidé často volí nejen přestavby, ale také se vydávají do autobazarů.

Podle portálu Autosalon.tv bývá nejrizikovější nákup z ciziny. Zprvu levná koupě se brzy může proměnit v další desetitisícové útraty za opravy. Co si ohlídat při nákupu ojetiny?

Pozor na životnost nádrže

Potenciální problém představuje nádrž na LPG, která má životnost deset let. Typicky může nový majitel přijít na to, že se se tomu původnímu už nechtělo do vozu investovat a nádrž je třeba půl roku po expiraci. Takže neprojde evidenční kontrolou. Je proto nutná výměna, jejíž cena se dle osloveného odborníka pohybuje od pěti do 13 tisíc korun.

Odkud auto pochází?

Jak dále uvádí Autosalon.tv, zejména u nákupu vozu ze zahraničí může být problém, když nemá dodavatel namontovaného LPG zařízení v Česku žádného obchodního zástupce. Pak totiž nemusí projít měřením emisí.

Řídící jednotka chráněná heslem

Ještě závažnějším problémem může být zaheslovaná řídící jednotka. Pak je prakticky nemožné udělat standardní servis. Může se podařit buď přímo u nás nebo přes vzdálenou správu původní firmy řídící jednotku odblokovat, ale je to sázka do loterie. Úspora za nákup v zahraničí se pak ve finále rozplyne při řešení tohoto problému.

Více informaci na portálu Autosalon.tv: Expirace nádrže i zaheslovaná řídící jednotka. Koupě ojetého LPG ze zahraničí se může dost prodražit.