LPG přestavbu nové Škody Octavia čtvrté generace 1,5 TSi již otestoval časopis Svět motorů (Auto.cz), zpravodajský portál Cysnews.cz a magazín Ženavautě.cz.

Z testu Světa motorů, který s vozem najel 1969 km, vyplývá, že na každých 100 km bylo spotřebováno 5,75 l LPG a 1,77 l benzinu. Náklady na palivo tak každých 100 km činily 167 Kč, chcete-li 1,67 Kč/km. Při podobném stylu jízdy si Octavia s touto motorizací bere okolo 6,5 l benzinu na 100 km. Z toho plyne, že přestavba na systém LPG Lovato (provedená strakonickou společností AUTOGAS – CENTRUM spol. s r.o.) za 39.270 Kč by se vrátila po 51.187 km.

Více naleznete na webu Auto.cz: Škoda Octavia 1.5 TSI LPG – Jak funguje s netovární přestavbou?

Portál Cysnews.cz např. došel k závěru, že časem ověřené přestavby vozidel na LPG pohon mají smysl, a zvláště v současné době růstu cen benzínu a nafty přinášejí velký efekt v úsporách nákladů díky příznivé ceně LPG. Ve svém hodnocení server chválí, že rozdíl mezi jízdou na LPG a benzín je na dálnicích či rychlostních komunikacích neznatelný a v horizontu delší ujeté vzdálenosti, zde vystupuje do popředí ekonomičnost alternativního pohonu.

Celý test je dostupný zde: Škoda Octavia 4. generace 1,5 TSI přestavena na LPG jezdí levně a svižně!

Magazín Ženavautě.cz si kromě jiného všímá a chválí, že testovaná Octavia LPG má hrdlo benzinové i plynové nádrže u sebe. Nikdo se tak nemusí kvůli doplnění plynu ohýbat k zemi a klekat si na asfalt. Tankování LPG má navíc (narozdíl od CNG) plně v kompetenci obsluha čerpací stanice. Pokud někomu nevyhovuje manipulace s tankovací pistolí, zde se nemusíte o nic starat.

Test z pohledu Ženy v autě si můžete přečíst zde: Test Škoda Octavia na LPG.