Nebývalému růstu cen pohonných hmot letos nejlépe odolalo LPG. Autoplyn je pro motoristy známá a osvědčená alternativa. Uplatnění přitom najde i v moderním voze s přímým vstřikováním paliva. Individuálně přestavěnou Škodu Octavia 1.5 TSI LPG testoval portál Aktuálně.cz.

Skutečnost, proč cena LPG výrazně neroste a v podstatě se stále drží v úrovni poloviny ceny benzínu, vysvětloval v nedávném rozhovoru pro časopis Svět motorů Ivan Indráček, výkonný předseda České asociace LPG.

Přestavba Octavie 1.5 TSI na LPG

Nová Škoda Octavia IV s motorem 1.5 TSI byla přestavěna na LPG s využitím italského vstřikování Lovato firmou Autogas Centrum ve Strakonicích. Vůz již otestoval časopis Svět motorů (Auto.cz), zpravodajský portál Cysnews.cz a magazín Ženavautě.cz.

TIP: Jak si vede nová Octavia 4 s přestavbou na LPG? Přinášíme první postřehy

Octavia 1.5 TSI LPG ušetří třetinu nákladů za palivo

Nejnověji otestoval novou Octavii 4. generace 1.5 TSI LPG on-line deník Aktuálně.cz, podle kterého se jízda od standardní Octavie příliš neliší. Článek také vysvětluje, proč musí přímovstřikový motor přestavěný na LPG současně spalovat i malé množství benzínu. Díky tomu má Octavia 1.5 TSI LPG náklady na palivo nižší nikoliv o polovinu, ale o třetinu.