Dobíjení elektromobilů zdražuje. Už několik provozovatelů nabíječek oznámilo zvýšení ceny za kilowatthodinu. Například společnost Ionity, jeden z největších evropských provozovatelů takzvaných rychlodobíječek oznámila zvýšení ceny za každou kilowatthodinu na 0,79 eura, tedy zhruba 21 korun.

Jak uvedl server Info.cz, například nabití elektromobilu Hyundai Kona s baterkou o kapacitě 40 kWh tak vyjde téměř na 850 korun. Vůz má přitom dojezd – za ideálních podmínek – zhruba 350 kilometrů. Reálně tedy uvažujme spíše 250 až 300 km. Podle webu Motomagazinspeed.cz totiž v zimě musí auto topit, v létě využívá klimatizaci. Je třeba také počítat se zatížením vozu nákladem nebo cestujícími. Se stárnoucím akumulátorem a sníženou kapacitou se cena za kilometr nutně zvýší.

Jeden kilometr u elektromobilu (podle stylu jízdy) tak může vyjít i na pět korun a více, což je i několikanásobek oproti provozu auta s naftovým či benzinovým motorem. U úsporného dieselového vozu jsou náklady na kilometr hluboko pod dvěma korunami. Zdaleka nejlevněji však vychází provoz auta na LPG, popř. CNG, kde provozní náklady dosahují zhruba 1 korunu na 1 km.

Kromě Ionity zdražení oznámil už před několika týdny i E.ON, který má rovněž nabíječky i v Česku. Pokud zákazník bude u E.ON dobíjet nejvyšší rychlostí, zaplatí až 13 korun za kWh.

Ke zdražování nutí společnosti i fakt, že do budování sítě stanic musí investovat nemalé prostředky, cena elektřiny přitom citelně roste a roste i spotřeba.