Podle tiskové zprávy Centra dopravního výzkumu (CDV) je letos největší zájem o plug-in hybridy. Řeč je o registracích nových osobních automobilů v období leden až duben 2021. Z toho ale vyplývá, že tyto údaje nezahrnují dodatečné přestavby benzínových motorů na LPG.

Přestavby na LPG hrají dominantní roli

Ze všech automobilů na zkapalněný ropný plyn jich s tovární LPG zástavbou sjede z výrobní linky zpravidla asi jen pětina. Zbytek vzniká dodatečnými přestavbami.

TIP: Na LPG se stále častěji přestavují i nové motory s přímým vstřikováním

Ministerstvo dopravy eviduje počty přestaveb bez rozlišení, zda se jedná o montáž či demontáž. Dle informací strakonické společnosti AUTOGAS – CENTRUM, spol. s r.o. může počet demontáží v současnosti činit cca 20 %. To je vyšší číslo než obvykle, protože u řady vozidel přestavěných před 10 lety je potřeba měnit nádrž. Mnoho motoristů proto zvažuje, zda vzhledem ke stáří a stavu vozidla vůbec investovat do nové nádrže nebo zda LPG systém demontovat.

Na základě těchto skutečností tedy ČALPG odhaduje, že letos v prvním čtvrtletí bylo uskutečněno více než 1000 přestaveb na LPG.

Reálně přibylo nejvíce vozů s pohonem na LPG

Zatímco v období leden-duben 2021 bylo v segmentu alternativních pohonů nově registrováno nejvíce plug-in hybridů (PHEV), LPG je z hlediska nových vozů až na třetím místě za elektromobily (BEV).

Pokud ale započítáme i dodatečné přestavby, drží se na špici stále LPG. Nových plug-in hybridů přibylo 1 322, elektromobilů 753 a vozů na LPG 483. Poslední jsou automobily s CNG pohonem, těch bylo za první 4 měsíce letošního roku registrovaných jen 201. Se započtením tisícovky přestaveb, i když jde o údaj jen za první 3 měsíce roku 2021, ale letos reálně přibylo minimálně 1 500 LPG vozů.