Zkapalněný ropný plyn (LPG) hraje prim mezi alternativními motorovými palivy v Česku i v Evropě. Na LPG totiž jezdí více než 8 milionů vozidel v rámci Evropy a přes 170 tisíc v tuzemsku. U pohonu na LPG zaujímají největší podíl přestavby benzínových motorů. Dle statistiky Ministerstva dopravy jich bylo v loňském roce v Česku provedeno 5 869. Nové tovární vozy na LPG pak zpravidla tvoří asi pětinu veškerých nově registrovaných LPG pohonů.

V poslední době se ale nabídka továrních LPG vozů zvyšuje. Již v závěru loňského roku představila LPG motor v modelech Logan, Logan MCV, Sandero i Duster automobilka Dacia, letos se stejný motor na autoplyn objevil také u Renaultu Captur a objeví se také u dalšího modelu. „V obou případech jde o tříválcový motor TCe s výkonem 74 kW, respektive 100 koní. Během letošního dubna rozšíříme nabídku na českém trhu o Renault Clio se stejnou motorizací,“ prozradil Radek Malý, marketingový manažer Renault Česká republika.

V letošním roce se tak prodeje továrních LPG vozů v Česku vrátí zpět nad 1000 kusů, díky novým modelům možná i na 1 500. „LPG navíc zřejmě posílí pozici alternativní jedničky, protože Volkswagen nedávno avizoval ukončení dalšího vývoje nových modelů vozů na CNG,“ připomíná Ivan Indráček, předseda České asociace LPG.

Více informací na webu NejBusiness.cz: Roste nabídka továrních LPG vozů.