Zatímco koronavirová krize výrazně omezila spotřebu pohonných hmot, přičemž u benzínu hrozí za letošek propad 10 až 12 procent a u nafty 5 až 8 procent, plynná paliva covidem příliš neutrpěla.
Jak uvádí zpravodajský server iDnes.cz, dodavatelé CNG neočekávají na konci roku pokles a segment LPG je vedle elektromobility jediný, který zaznamenal meziročně rostoucí počet registrací nových osobních automobilů. U obou plynných alternativ se navíc na českém trhu letos objevila jejich emisně čistá varianta v podobě bioCNG a bioLPG.
Např. podle dat společnosti Primagas se za první pololetí sice snížila výtoč na jejích čerpacích stanicích LPG průměrně o 14 procent, situace se však už výrazně lepší a do konce roku by odběry autoplynu v síti Primagasu měly být meziročně horší maximálně v jednotkách procent.
Pozitivní pro segment LPG je také to, že jako jediný je v rámci spalovacích motorů co do počtu registrací nových aut za prvních sedm měsíců letošního roku meziročně v plusu. Pokud k tomu započteme přestavby starších vozidel na LPG, je autoplyn mezi alternativami na prvním místě.
Jak dále uvedl pro iDnes Primagas, na čerpacích stanicích v regionu severní Moravy se v Česku vůbec poprvé objevilo bioLPG. Do Česka totiž bylo dodáno prvních 15 tun této emisně čisté varianty klasického fosilního LPG. V poměru k celkovému objemu prodávaného autoplynu jde zatím samozřejmě jen o jednotky procent. Během podzimu by však měly dodávky pokračovat.