Jak uvádí Deník.cz, jestliže nějaký model osobního vozu spotřebovává na sto kilometrů šest litrů benzínu (při ceně 45 Kč za litr) tak jeho majitele stojí palivo potřebné na ujetí této vzdálenosti 270 Kč. Na LPG (litr stojí nyní cca 22 Kč) to vyjde téměř o stokorunu levněji. I to je zřejmě důvodem enormního zájmu o LPG pohon.

Na českých silnicích loni přibylo asi 6 800 vozidel na LPG. Počet nově registrovaných vozidel s tovární LPG zástavbou se loni meziročně zvýšil o 76 procent na rekordních 2 259 automobilů. Počet vozů dodatečně přestavěných na spalování LPG činil loni přibližně čtyři a půl tisíce.

TIP: Rodinná Dacia Jogger míří mezi bestsellery. V předprodeji sáhla většina zákazníků po verzi na LPG

LPG vítězí nad CNG

Firmy, které se na přestavby specializují, nicméně letos v souvislosti s extrémními cenami paliv evidují ještě větší růst poptávky. Strakonická polečnost AUTOGAS – CENTRUM, spol. s r.o., která se specializuje na přestavby vozů na LPG a CNG téměř tři dekády, eviduje v uplynulých měsících meziročně 2,5násobně vyšší poptávku po přestavbách na LPG.

Podle jejího jednatele Jaroslava Lišky lze hovořit doslova o renesanci LPG, které v předchozích letech spíše upadalo. Zájem o něj projevují i uživatelé, kteří používali nebo používají CNG, protože cena CNG je v současné době na svém maximu a ekonomická výhoda se pomalu vytrácí.

V prvním čtvrtletí bylo registrováno pouze 258 nových vozidel na CNG.

Auta na LPG porážejí i ta elektrická

Za první tři letošní měsíce se u nás do provozu zaregistrovalo 1021 nových vozů, které vyjely už z továrny s pohonem na LPG. Elektromobilů jen 777. Dodatečných přestaveb na LPG bylo v prvním čtvrtletí 2022 dle odhadu ČALPG uskutečněno asi 1600.

Více informací: Auta na LPG u nás porážejí ta elektrická. Pomalu narůstá i počet nabízených typů