ČOI loni odebrala u veřejných čerpacích stanic celkem 2 668 vzorků paliv. Z hlediska jakosti nevyhovovalo příslušným normám pouhých 0,7 % z nich, což je ještě o 0,4 procentního bodu méně než v roce 2018. Nejlepší výsledky mají tradičně alternativní paliva, u zkapalněného ropného plynu (LPG) nevyhověl jediný vzorek.

Podle údajů ČOI bylo loni při kontrolách kvality paliv odebráno celkem 1 010 vzorků benzínu a 1 308 vzorků nafty. Celkově jakostním normám nevyhovělo 18 vzorků, přičemž nejvíce závad bylo zaznamenáno u nafty, a to 13. U benzínu nevyhověly 3 vzorky. Loni bylo testováno také 300 vzorků LPG, přičemž nevyhověl pouze jediný. Šlo o drobnou odchylku od normy z hlediska obsahu síry a jde o jedinou závadu za poslední 3 roky.

Celková chybovost trhu činila v roce 2019 jen 0,7 procenta, což je nejlepší výsledek v historii.

Z hlediska kvality pohonných hmot se Česko ve srovnání s ostatními zeměmi EU dlouhodobě řadí ke špičce. Podle Unie nezávislých petrolejářů je závadovost kontrolovaných vzorků na evropských pumpách v posledních pěti letech troj až pětinásobně vyšší než v tuzemsku. „Srovnání s EU nezahrnuje nejčastější naftový prohřešek, a to bod vzplanutí, který se vyskytuje asi v polovině případů nevyhovujících vzorků. Jde o parametr, který většinou nemá žádný vliv na chod motoru a ve většině zemí ani není kontrolován. Přitom v Česku i za malou odchylku padají pokuty, které mohou navodit dojem, že šlo o závažné pochybení,“ vysvětlil Ivan Indráček, předseda představenstva SČS – Unie nezávislých petrolejářů ČR.