Server airqualitynews.com přináší závěry měření reálných emisí skleníkových plynů, které na zakázku britského ministerstva dopravy zpracoval Low Carbon Vehicle Partnership.

Výsledky nás nikterak nepřekvapily, SČS dlouhodobě upozorňuje na to, že náhrada nafty zemním plynem emise nesnižuje, ale naopak zvyšuje.

Z dlouhodobě prováděných testů vyplynulo, že vozy CNG mají nestálé výsledky. V nejlepších případech došlo ke snížení emisí GHG o 5%, v nejhorších naopak ke zvýšení o 15% . V případě dual-fuel vozidel (diesel + CNG) byly navíc změřeny úniky metanu, které zhoršily GHG emise o dalších 10 až 35%.

K tomu je třeba podotknout, že emise W-T (od těžby po stojan) jsou u zemního plynu díky únikům metanu při těžbě a transportu vyšší, než u ropy/nafty.

I tady se tak prokazuje, že zemní plyn je ve snaze snížit emise skleníkových plynů propadákem, nikoli nadějí.

Velmi dobrých výsledků ve snižování emisí naopak dosáhly vozy provozované na LPG.

Originál článku k dispozici zde

Stejná organizace (Low Carbon Emission Partnership) publikovala v lednu 2017 srovnávací test emisí tří vozů (bateriová 2t dodávka, plugin 7,5t nákladní vůz a CNG 3,5t dodávka. I tato měření prokázala, že emise GHG u CNG dodávky jsou vyšší, než u porovnávaného dieselu, emise NOx jsou totožné. Výsledky emisí bateriového a plugin vozu nejsou pro český trh s ohledem na energetický mix relevantní.