Benzín stojí v průměru asi 37 Kč/l, cena LPG je méně než poloviční. Právě rozdíl v ceně a k tomu dostupná síť tankovacích míst odstartovaly enormní zájem o vozidla na zmíněný pohon.

Rekordní počty nových LPG vozidel

„Za první tři čtvrtletí letošního roku evidujeme celkem 2 966 registrací nových vozidel poháněných LPG spolu s benzinem. To je o osmdesát procent více než ve stejném období loni. S mírným odstupem následují bateriové elektromobily a plug-in hybridy. Výrazně pak zaostává pohon na stlačený zemní plyn CNG,“ uvedl pro portál Deník.cz tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Počet nově registrovaných automobilů na LPG překonal již letos v červenci čísla za celý loňský rok. Totéž lze konstatovat o počtech přestaveb na LPG.

Kolik stojí přestavba na LPG?

Cena úpravy pohonu začíná podle expertů zhruba na částce 20 tisíc korun. „Záleží na tom, o jakou se jedná značku a typ vozidla, kolik válců má motor, ale i třeba na řídících jednotkách. To vše určuje cenu. Vhodné je zajet přímo servisu, kde přímo poradí,“ vysvětluje automechanik ze zavedené kladenské dílny Petr Elznic.

TIP: Garáž.cz důkladně proklepla čtyřkovou Octavii na autoplyn aneb 2000 km v Octavii 1,5 TSI LPG

LPG dominuje Dacia

Zatímco statistikám registrace nových vozů s klasickým fosilním palivem a či s pohonem na baterie vládne v tuzemsku domácí Škoda Auto, u autoplynu je tomu jinak. Prodejům dominuje rumunská Dacia (přes tři tisíce registrovaných nových vozů v ČR do října). Druhý s výrazným odstupem je francouzský Renault (do října 162 registrací).

Více informací naleznete na portálu Deník.cz: Velký návrat aut na LPG. Prodeje i přestavby vozů v Česku trhají rekordy.