V Deníku nedávno vyšel článek s testem Dacie Duster na LPG. Také Dacia chystá svůj první elektromobil, pro příznivce ekologické, a především ekonomické jízdy již ale nabízí vozy s tovární přestavbou na LPG.

Zejména značky koncernu Volkswagen se v letech, které předcházely současné vlně elektrifikace, zaměřovaly v oblasti ekologických pohonů na palivo CNG. Tedy na stlačený zemní plyn. Jenže, i když se takových osobních vozů v Česku do provozu zaregistrovalo každým rokem zpravidla několik tisíc, na silnicích mají nad nimi zhruba desetinásobnou převahu automobily připravené na spalování LPG. Jezdí jich tu více než dvě stě tisíc a síť čerpacích stanic zahrnuje skoro tisícovku míst, kde je možné LPG natankovat. Počet plnicích stanic na CNG se nedávno přehoupl přes 200.

TIP: Dacia Duster s tovární přestavbou na LPG v novém videu Martina Vaculíka

Tovární úpravu Dusteru poznáte například tak, že se na nárazníku nebo jinde v zadní části karosérie nenachází dodatečně vytvořený otvor ukrývající ventil pro plnění LPG. V Dusteru je umístěný hned vedle hrdla pro tankování benzinu a je tedy také schován pod plechovým krytem na zadním blatníku.

V kabině je pak jediným markantním znakem dotykové tlačítko umístěné nalevo od volantu. Tím se dá jednak přepnout režim motoru ze spalování LPG na benzin, a naopak a současně jsou na něm diody signalizující míru zaplnění nádrže.

Test tovární verze Dusteru na LPG vyšel v Deníku 14. října 2020. Starší verze článku je dostupná online na Deník.cz v rubrice AutoMix.cz: Levné auto s levným provozem. Test Dacie Duster ve verzi na LPG.

Dacia Duster na LPG - test Deník

Test Dacie Duster na LPG, zdroj: Deník